ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

سه‌شنبه، شهریور ۱۵، ۱۳۸۴

وبلاگ فارسی، تولدت مبارک

در طول تاریخ بشر فزون پیشرفت، اسقلال و آزادی جوامع و پایداری اش همیشه متوصل به نشر و پخش اخبار و معلومات و عقاید بود و دسترسی همگان به آن. سانسور و سرکوب عقاید و ایده ها ترمز پیشرفت و سنگری در مقابل بهبودی وضع همگانی که سرچشمه اش استقلال و آزادی میباشد، بوده و هست.
بهترین مثال جوامع غرب هستند که با اختراع چاپ کتاب و توان نشر و پخش بیشتر معلومات پیشرفت و سبقتشان از جوامع شرقی شروع شد. در حالیکه اشراف و کاهنان با سانسور و سرکوب سعی به جلوگیری کردند ، معلومات و آگاهی بیش از پیش پخش و تعداد آگاهان درین جوامع بیشتر و چنین با درهم شکستن قدرت سانسور، پیشرفت اوج گرفت و رفاه نسبی از اصول این جوامع شد. هرچند کنون با جلوگیری از رسیدن کل معلومات به همه و با در هم کوفتن عقاید جدید چندمینباره سدی در مقابل پیشرفت عمومی گزاشتند و حتی همین رفاه نسبی غربی در خطر افتاده است، وابستگی روزبروز بیشتر و آزادی هم یک خیال میشود، این نشان اهمیت نشر و پخش اخبار، معلومات و عقاید هست! و اهمیتش را کاملا مشخص میکند.
اینترنت و فنون جدید فرصت بزرگی برای یک جهش بزرگ بسوی هدف عالی عدالت اجتمای و رفاه مطلق عموم میباشد، بشرطی که سانسور و سرکوب اخبار، معلومات و عقاید از بین برود و همگان به آن دسترسی داشته باشند.
هرکی خدمت به مردم را پیکار خود مینامد و هدفش را رفاه عمومی میشمارد، که نه فقط استقلال و آزادی جوامع ملزم هست بلکه استقلال و آزادی شخصی اهمیت والایی برای رسیدن به این آینده دارد، باید درین جهت قدم بردارد.
هرکه سرکوب و سانسور اخبار، معلومات و عقاید را خدمت به مردم معرفی میکند، دروغ میگوید که هدفش همان هدف اشراف و کاهنان قرون وسطی میباشد: پایین نگه داشتن سواد و معلومات و توان فکر کردن مردم تا روی دوششان زندگی مرفه و پوچی برای خودش و نزدیکانش و خایه مالانش ارایه کند!!!
برای خودمان، برای همگان، برای آینده و آیندگان:
آزادی همه روزنامه و وب نگاران را میطلبم.
منع کردن همه قوانین و حذف مقامات، دستگاهان، ادارات که مسئول و منجر به سانسور و سرکوب اخبار، عقاید و معلومات میشد، میطلبم.
آزادی همه زندانیان سیاسی و عقیدتی میطلبم.
دسترسی رایگان همگان به کل معلومات میطلبم.
خواست خود بگوییم تا راه را برای شکستن سدها باز کنیم!!!
آگاهی تنها راه بسوی آزادی و استقلال هست!

هیچ نظری موجود نیست: