ای صاحب فتوا ز تو پر کارتریم با این همه مستی ز تو هُشیار تریم
تو خون کسان خوری و ما خون رزان انصاف بـده کـدام خونخوار تریم!؟
خیام

پنجشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۸۶

رد شکاری​ها و سايه بمب​افکن​ها

چندی قبل از حمله به عراق بود. آسمان برلین پر از نشان تمرینات هواپیماهای جنگی، و وقتی تعداد بیش از معمول شد چند روز بعد بمباران هم شروع شد.

کنون یکی دو هفته هست که روزانه علایم و ردشان مشاهده می‌شود و دیروز (٤ آوریل ٢٠٠٧) بیش از روزهای پیش، یعنی یک رد اینجا و یک ردی انجا فقط مشاهده نمی‌شد، بلکه این هنوز محو نشده دیگری شروع به پرواز می‌کرد و اینور و آنور چندین رد دیده می‌شد.

نشان‌های دیگر، آزادی ناگهانی ملوانان و تفنگداران انگلیسی هست، که گرفتار و حتما محکوم می‌شدند، اگر بمباران شروع شود.

برنامه‌های آلمان (و احتملا کشورهای دیگر) هم افکار عمومی را برای بمباران ناچارانه و گرانی نفت آماده می‌کنند.

اما مهمترين نکته، تهديد اسرائيل هست که همه میدانند برخلاف تهدیدات دول​های دگر کاملا جدی هست. از آمریکا تا اروپا تخمین زدند که ایران ۳ تا ۱۰ سال دیگر دارای بمب هسته​ای خواهد شد، اما سازمان اطلاعات اسرائیل روی تابستان ۲۰۰۷ میلادی تاکیید کرد و می​کند. دولتش هم گفت که اگر غرب دستبکار نشود، خودمان عمل خواهيم کرد.
اگر اسرائيل حمله کند، امکان جنگ خانمان سوز در کل منطقه خاورميانه هست و اين منجر به آنچنان گرانی نفت و آنهم مدت زیادی خواهد شد که سود مالی را بسیار کم و حتی غیر ممکن می​کند. اما اگر هواپیماهای غرب بمباران کنند، اغتشاس در منطقه به اندازه​ای خواهد ماند و نفت به مقدار و مدت مناسب چنان گران خواهد شد که می​شود سودهای مالی کلانی زد.
برای من که رد شکاری​ها در آسمان آلمان، سایه بمب​افکن​ها در آسمان ایران هستند!

هیچ نظری موجود نیست: